Powrót do listy

Twarzowe ćwiczenia

Twarzowe ćwiczenia

Fitness i trening na siłowni są nieodłącznymi elementami życia wielu z nas. Trening całego ciała traktujemy jako drogę do wymarzonej sylwetki i sposób na relaks po wymagającym dniu.

Regularnie powtarzanym ćwiczeniom zawdzięczamy nie tylko wymodelowane i jędrne ciało, ale także zdrowe mięśnie i stawy. Dlaczego więc, kiedy zastanawiamy się nad sposobami na spowolnienie starzenia twarzy, tak rzadko bierzemy pod uwagę ćwiczenia mięśni mimicznych?

Od ramion w górę też mamy mięśnie

Gdy przeniesiemy dobrze nam znaną metodę treningu oporowego odrobinę wyżej, dość szybko zauważymy wiele znaczących korzyści.

Metoda Facefitness bazuje na ćwiczeniach oporowych mięśni twarzy.

Oporowych czyli właściwie jakich? Można wyobrazić sobie ćwiczenie takie, jak zginanie ręki w łokciu – najprostsze z możliwych. A teraz pomyślmy o tym samym ćwiczeniu, ale wykonywanym z pięciokilogramowymi hantlami.

Ćwicząc mięśnie twarzy nasze palce lub specjalna płytka zastąpią hantle, dając opór ćwiczonym mięśniom. Taki trening zwiększy wytrzymałość mięśni, a w połączeniu z profesjonalnie wykonanym masażem twarzy przywróci im prawidłowe napięcie i elastyczność.

Wzmocnienie konstrukcji

Wyćwiczone oporowe mięśnie będą stanowiły rusztowanie dla skóry, nadając jej jędrny wygląd. Wyprzedzając ewentualne pytania – nie ma zagrożenia, że ćwicząc mięśnie twarzy spowodujemy przyrost ich masy, prowadzący do nadmiernej rozbudowy. Ze względu na odmienną budowę mięśni mimicznych oraz jednakowy opór nie jest to możliwe.

Kiedy już wiemy, na czym polega Facefitness, zastanówmy się, dla kogo właściwie jest ta metoda? Tak naprawdę dla każdego, kto chce w naturalny i bezpieczny sposób zadbać o wygląd swojej twarzy, a także mieć realny wpływ na swój proces starzenia.

Nie tylko odmładzanie

Mimo że ćwiczenia twarzy dają znakomite efekty w zakresie spowolnienia skutków upływającego czasu, na co mamy potwierdzoną badaniami skuteczność, odgrywają również ważną rolę w procesie rehabilitacji po przebytym udarze lub porażeniu nerwu twarzowego.

Dzięki systematycznie wykonywanym ćwiczeniom jesteśmy w stanie przywrócić kontrolę nad mimiką oraz poprawić funkcje i symetrię twarzy. Włączenie odpowiednio dobranych ćwiczeń do procesu rehabilitacji jest kluczowe w osiągnięciu pożądanych efektów i odzyskaniu pewności siebie.

Trening twarzy niesie za sobą wiele korzyści, jednak trzeba pamiętać, że zanim zdecydujemy się o włączeniu go do swojej codziennej rutyny, warto skonsultować się z fizjoterapeutą, aby wykluczyć ewentualne przeciwwskazania, np. stan po niektórych zabiegach medycyny estetycznej.

Julia Antoniak

Fizjoterapeutka, specjalistka technik masażu twarzy i Facefitness

Powrót do listy